דילוג לתוכן המרכזי

היום: ועידת התשתיות והאנרגיה של "ידיעות אחרונות", ynet ואתר האנרגיה

מחשבון השוואת ספקי חשמל

אתר האנרגיה
פורסם 12/01/2025

לפני 20 שנה זה היה נשמע כמו המצאה או מתיחה, אבל כיום, כל ישראלי יכול לבחור לעצמו את החברה שתספק לו חשמל הביתה, ורבים מאתנו יכולים גם לייצר חשמל בעצמנו על גג הבית, לאגור חשמל ולהחליף את המכונית למכונית חשמלית

הצרכן הישראלי, שעד לאחרונה היה לקוח של קומץ מונופולים, מוצף כיום באלטרנטיבות חדשות, זולות ונקיות לדלק ולחשמל.

מונחים כמו "מונה חכם", "עמדות טעינה לרכב", ו"קולטן סולארי" הפכו פתאום לחלק מחיי היום-יום, אבל לא כולנו מבינים מה הם בדיוק אומרים.

כיצד מקטינים את חשבון החשמל? מה היא הרפורמה בחשמל ומה היא אומרת על הכיס של הצרכנים? כמה מס נשלם בקרוב על רכבים חשמליים, ולמה?

קבוצת "ידיעות אחרונות" השיקה לאחרונה את אתר האנרגיה - האתר המוביל בישראל לחדשות, הכתבות והמדריכים על עולם הדלק והחשמל.

היום מתקיימת באולפן ynet וועידת התחבורה, התשתיות והאנרגיה של קבוצת "ידיעות אחרונות".

בוועידה ייפגשו שרים, מנכ"לים, בכירים ובכירות, מומחים ומומחיות ומובילי דעת קהל כדי לדון בשאלות המרכזיות לעתיד התחבורה, התשתיות, הדלק והחשמל בישראל.

בין המשתתפים בוועידה: מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים; אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט; משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים; 

עו״ד משה שמעוני, יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל; פנחס צרויה, מנכ"ל חברת נמלי ישראל; שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד; גלעד כהן, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים; 

עו״ד יניב יעקב מנכ״ל עמותת אור ירוק, אייל בן דוד, סמנכ"ל הפיתוח והלקוחות, חברת מקורות; יגאל עמדי, יו"ר חברת נתיבי ישראל; עמית שקד, מנכ"ל קצא"א; סיון שמואלוביץ', מנכ"לית 15 דקות, ארגון צרכני תחבורה ציבורית; 

יונתן אלון, מנכ״ל פנגו; ישראל גנון, יו״ר ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית; עו"ד אמיר שניידר, מנכ"ל פורום חברות התחבורה הציבורית התחרותיות.

הוועידה תועבר באתר האנרגיה בשידור חי. 

הפאנלים והראיונות הצפויים בוועידה:

 

שואפים לעצמאות אנרגטית: פחות מ-15 אחוז משוק האנרגיה בישראל מסתמך על אנרגיה ממתדשת כיום אבל השאיפה בישראל כי עד סוף העשור המספר יכפיל את עצמו.

עם שפע של מקורות זמינים כמו רוח, מים ובעיקר השמש השמיים הם הגבול. אבל האם המדינה עושה מספיק כדי שזה יקרה?

מכת מדינה: 2025 מסתמנת כשנה הקטלנית ביותר על הכבישים מזה 20 שנה. על הצעדים המיידים שיש לנקוט כאן ועכשיו כדי להציל את הקורבנות הבאים: שיפור תשתיות, הגברת האכיפה ומעל לכל חינוך הנהגים.

סכנה על שני גלגלים: אין כמעט מחלקת נוירוכירורגיה בבתי החולים בה לא מאושפזים נפגעי קורקינט חשמלי, רובם צעירים מתחת לגיל המותר שרכבו ללא קסדה ובניגוד לחוק.

איך הפך הכלי שנועד להביא נוחות למכשיר מסוכן כל כך? והאם הגיע הזמן לחשוב על הגבלת האיסורים נגדו?

תנועה בציבור: רכבות קלות, נתיבי תחבורה חכמים, תנועת רכבות ואוטובוסים מתואמת ועוד פתרונות שיפתרו את הפלונטרים המעיקים על הכבישים שעולים למשק מיליוני שקלים בשעות עבודה ובהרבה עצבים לנהגים.

הכוח לצמוח: על אנרגיה מתחדשת, פתרונות טכנולוגיים לשמירה על סביבה ירוקה וכיצד כל אלה יכולים להשפיע על ענפי התחבורה והתשתיות.

שואפים למעלה: עם סיום הלחימה, הישראלים חוזרים לחפש ביתר שאת יעדים מפנקים לטוס אליהם. לאן הולך שוק התעופה הישראלי? האם נכון לפתוח שדות תעופה נוספים בדרום ובצפון, ואיך מונעים מקרים בהם כל אירוע ביטחוני עלול לגרום לסגירת השמיים?

מרימים עוגן: פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך באחד הענפים הוותיקים בעולם, נתיבי שיט מאוימי, והאם נכון להכניס גורמים חיצוניים להפעלת הנמלים - על האתגרים והיתרונות שבתחבורה ימית

הוועידה תועבר בשידור חי גם ב-ynet ותסוקר בהרחבה בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגובות לכתבה

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של energya

site by tq.soft