האוצר: להעלות את המס על רכב חשמלי
הצעת חוק ההסדרים כוללת העלאת המס על הרכבים החשמליים בינואר מ-45% ל-52% והורדת רף הטבת המס; עם זאת, לא בטוח שההעלאה תעבור בקרוב, ואם תעבור - ייתכן שהיבואנים יקחו את המס הנוסף על עצמם
רכב חשמלי, אילוסטרציה. צילום: I Am Zion, Unsplush, מאושר לשימוש חופשי
מחשבון השוואת ספקי חשמל
משרד האוצר מציע, במסגרת הצעת חוק ההסדרים, להעלות את מיסוי הרכבים החשמליים. לפי ההצעה, מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה ב-1 לינואר מ-45% ל-52%. כך עולה ממזכר שפרסמה רשות המסים.
עוד נכתב בהצעה כי תקרת הטבת המס על הרכבים החשמליים תרד מ-35 ל-30 אלף שקל.
בנוסף, מוצע כי מס היוקרה, החל על מכוניות שמחירן מ-300 אלף שקל ומעלה, יהפוך מהוראת שעה (המוטלת מאז 2013, ומיועדת לפקוע ב-1 לינואר 2026) לחוק קבוע.
יצוין כי העלאת המס מיועדת להיכנס לתוקף עם אישור תקציב המדינה ל-2026 וחוק ההסדרים הנלווה אליו, ולא ברור אם התקציב יעבור עד סוף 2025, וגם לא במהלך 2026 עצמה. על פי רוב, תקציבי מדינה אינם עוברים בשנת בחירות.
אם התקציב יעבור רק במהלך 2026, המס יעלה עם אישורו. קיימת גם אפשרות שוועדת הכספים של הכנסת תעלה את המס בלי להמתין לאישור התקציב.

ועדת הכספים של הכנסת, צילום: דוברות הכנסת
גורמים בשוק הטעינה החשמלית המעורים בנושא מעריכים כי החשש מהעלאת המס יגרום לצרכנים להקדים קנייה של רכבים חשמליים, מה שיעלה את מכירותיהם בחודש וחצי הקרובים ויוריד אותן ב-2026.
אם וכאשר המס יעלה, לא ברור אם מחיר המכוניות החשמליות לצרכן יעלה בפועל, כיוון שהיבואנים עשויים לגלגל על עצמם את ההתייקרות, כדי לא לפגוע בתנופת החדירה של הרכבים החשמליים לשוק, שגם כך התמתנה ב-2025 לעומת החדירה המהירה של 2024.
.png)
קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של energya