שאלות ותשובות
עמדת טעינה מנוהלת היא עמדה אשר ניתן לשלוט בה באמצעות מחשב מרוחק ולבצע בע ניהול עומסים דינאמי, ניהול בילינג, פתרון תקלות מרחוק ועוד. זאת בשונה מעמדה שניתן לשלוט בה רק באמצעות הטלפון הנייד.
בשלב זה כולם יכולים לנייד את מונה החשמל שלהם. יחד עם זאת יש הבדל בתהליך הניוד ובאופי המסלולים בין צרכן שיש לו מונה מכאני לבין זה עם מונה דיגיטלי. בעלי מונה דיגיטלי יכולים לקבל יותר מסלולי חיוב והנחות משמעותיות יותר מכיוון שהמונה שלהם נמדד באופן שעתי ולא טווח תקופתי.
באמצעות מחשבונים של גגות סולאריים המפורסים אונליין. המחשבון האידיאלי הוא זה של משרד האנרגיה אשר מפרט גודל הגג והמערכת, עלות, היקף פוטנציאלי לייצור חשמל, החזר השקעה, מסלולים ועוד. לכתוב בגוגל "מחשבון סולארי משרד האנרגיה"
התשובה נחלקת לשתיים. במישור מתאם הטעינה - כן. עמדות הטעינה המגיעות לישראל מותאמות למה שקרוי Type 2 ואלה מתאימים לרכבים החשמליים המגיעים בייבוא רשמי, מכיוון שזהו המתאם הנפוץ בישראל ואירופה. במישור ההספק מרבית הרכבים תלת פאזיים ומתאימים לכל העמדות. ישנם רכבי חד פאזיים (דגמים בודדים) אשר דורשים התאמות במישור התשתית.
מתייחסת ליכולת לשמור אנרגיה שנוצרה בזמן מסוים, כדי להשתמש בה בזמן אחר – כאשר אין ייצור או כשיש ביקוש גבוה. הדוגמא הטובה היא סוללה – היא אוגרת חשמל בזמן שהיא נטענת, ומשחררת אותו כשצריך. אגירה ביתית מתייחס לסוללה אשר מותקנת בבית, מחוברת ללוח החשמל ונטענת מרשת החשמל כמו כל צרכן חשמל בבית. משתמשים בה בעיקר בעת הפסקת חשמל והיא יכולה להתאים לכלל צורכי החשמל של הבית. משך הזמן שהיא תעבוד משתנה ותלוי כמה צרכנים יעבדו במקביל ובאיזה הספק.
תעו"ז הוא ראשי תיבות של "תעריפי עומס וזמן". מדובר בתעריפים משתנים של חברת החשמל אשר באים לבטא את העומס על הרשת ותחנות הייצור. למשל בשעה 12:00 בצהריים כאשר יש שפע של חשמל זול (בעיקר הודות לאנרגייה ירוקה) וצריכה יחסית נמוכה תעריף החשמל הינו נמוך, ואילו בשעה 20:00 כאשר הצריכה מאוד גבוהה ואין מקורות אנרגיה מתחדשת זמינים תעריך החשמל מאוד גבוה. התעריף משתנה לא רק ביחס לשעות אלא גם ביחס לעונות השנה.
הדרך המהירה והטובה ביותר היא לנייד את מונה החשמל שלנו לחברה מתחרה, בדיוק כמו קו הטלפון הסלולרי. בנוסף יש לייעל את צריכת החשמל של הבית בין אם על ידי מכשירי חשמל בדירוג אנרגטי גבוה ובין אם על ידי כיבוי צרכני חשמל שאינם בשימוש.
ישנם מספר כלים בהם אפשר להשתמש על מנת לנווט לעמדת הטעינה הקרובה. ראשית יש לכל חברה אפליקציה ובה מפה אשר מנווטת לעמדת הטעינה הקרובה. מעבר לכך ישנם מספר חברות נוספות אשר מרכזות את מרבית עמדות הטעינה במפה שלהן. דוגמאות טובות לכן אפשר למצוא באפליקציית WAZE, CELLO, PANGO, GRIVO ועוד.
לא משנה מי מנפיק לנו חשבונית עבור החשמל, תמיד תמיד חברת החשמל היא זאת שתטפל בהפסקות חשמל אשר מקורן מחוץ לבית שלנו. חברת החשמל היא האחראית הבלעדית על קווי ההולכה ולכן היא היחידה שתטפל בבעיות תשתיות.
ישנם מגוון של חברות, ההיצע דיי רחב. לכל חברה תעריפים שונים והמסלולים דיי דומים ומותאמים לכל משפחה באופן שמתאים לה. כדאי לבדוק היטב את דפוסי השימוש בדירה ולהשתלב במסלול הכי מדוייק לנו על מנת למטב את ההנחה במקסימום. בהקשר לחברה - יש לבדוק איזה חברה תספק את השירות הכי טוב והמסלול הכי מותאם ולהתחבר אליה.