קפאו, מפתחת הטעינה-תוך-כדי-תנועה, מרחיבה את פעילותה בעולם
החברה של המדענים מאוניברסיטת בן גוריון, שפיתחה טכנולוגיה לטעינה מרחוק של רובוטים, קיבלה אישור תקינה אירופי וחתמה על שני הסכמים להטמעת המערכות שלה עם חברות העוסקות בייעול עבודת רובוטים בארצות הברית
מערכת של חברת CaPow לטעינה תוך כדי תנועה, צילום באדיבות החברה
מחשבון השוואת ספקי חשמל
חברת קפאו (CaPow), חברה מבאר שבע שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להעברת חשמל תוך-כדי-תנועה, מרחיבה את פעילות הייצוא שלה.
החברה קיבלה לאחרונה תעודת התאמה לתקן האיחוד האירופי (CE) למערכת Genesis שלה לטעינה אלחוטית מרחוק של רובוטים ורכבים אוטונומיים. בחברה מציינים כי האישור מראה שהיא עומדת בדרישות המחמירות של האיחוד לבטיחות והגנת הסביבה.
האישור יאפשר לחברה לפעול באירופה. הוא מצטרף לתקן הבטיחות האמריקאי UL שכבר קיבלה, המאפשר לה את פעילותה המסחרית בשוק האמריקאי.
מהחברה נמסר: "האישור מהווה אבן דרך משמעותית עבור קפאו במימוש החזון שלה - שינוי האופן שבו אנרגיה מועברת לרובוטים וביטול הצורך בעצירות לטעינה במערכי אוטומציה תעשייתית".
פרופ' מור פרץ, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה, מסר לאתר האנרגיה: "אנחנו זיהינו את הפער בין היכולות הגבוהות של הרובוטים לדרך הבסיסית והבלתי יעילה בה הם מקבלים אנרגיה.
"מכאן נולד רעיון Power-in-Motion: טכנולוגיה להעברת אנרגיה אלחוטית בזמן תנועה, ללא צורך בעצירות לטעינה. האפשרות הזאת פותרת את אחד האתגרים המשמעותיים ביעילות התפעולית של הרובוטים".
המערכות של קפאו פועלות באמצעות אנטנות רצפה מודולריות, המאפשרות לרובוטים להישאר במצב אנרגטי חיובי. בנוסף לייתרונות הטעינה מרחוק, הן מפחיתות את התלות בסוללות ליתיום-יון גדולות, על נזקיהן הסביבתיים והסיכון בהן.

מייסדי חברת CaPow, מימין לשמאל: ד"ר אלי אברמוב, פרופ' מור פרץ וד"ר אלון סרברה. צילום באדיבות החברה.
קפאו תספק מערכות לשתי חברות אוטומציה אמריקאיות
בתוך כך, מקרוביי (Macrovey) חברת ייעוץ ואינטגרציה אמריקאית, המתמחה בייעול מחסנים ומרכזי הפצה, חתמה על הסכם עם קפאו לפיו היא תשתמש בפלטפורמת ההנעה בתנועה של החברה הישראלית.
מערכת קפאו תיטמע במערכות האוטומציה של מקרוביי. בקפאו מציינים כי ההסכם מגיע בעקבות הסכם שחתמה מוקדם יותר השנה עם Hyundai Cradle, הזרוע הטכנולוגית של יונדאי מוטורס.
לדברי מאט לאבינסקי, מנהל פיתוח עסקי במקרוביי: "זמינות הרובוטים היא עניין משמעותי ללקוחות שלנו. עד כה, כדי לכסות על פערי הטעינה, היה צריך לרכוש רובוטים נוספים. כעת, בזכות קפאו, נספק תפוקה מקסימלית בלא רכש נוסף".
בנוסף, חתמה קפאו גם על הסכם שותפות אסטרטגית עם חברת "שרשרת האספקה הכלל-אמריקאית" (AASCC) מקליפורניה - גם היא חברת ייעוץ ואינטגרציה המתמחה בייעול מחסנים ומרכזי הפצה.
גם AASCC תטמיע את מערכת קפאו. דיוויד פרייסף שותף בכיר ב-AASCC, הצהיר: "המערכת של קפאו הישראלית היא המערכת המסחרית היחידה המסוגלת לשמור על כוח למערכות AMR, AGV, ASRS ושאטלים בזמן תנועה".
.jpg)
מערכת Genesis שפיתחה חברת CaPOW, צילום באדיבות החברה
"המערכת חוסכת את זמן ההשבתה הנדרש לטעינה מסורתית. הצי (של הרובוטים, ת.ג) יישאר מעתה פעיל לאורך כל המשמרת, מה שיעלה את התפוקה בלי להגדיל את הצי, ויחסוך שטח רצפה.
"זאת טכנולוגיה שבאמת מחוללת שינוי עבור לקוחותינו".
היזמים האנרגטיים של חזון בן גוריון
קפאו (CaPow) נולדה מעבודה אקדמית באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מייסדיה הם פרץ - מרצה בבן גוריון ומומחה לרובוטיקה ואנרגיה, ושני תלמידיו לשעבר: ד"ר אלי אברמוב, מומחה לאנרגיה ואלקטרוניקה, וד"ר אלון סרברה, מנהל מנוסה בתחומי החשמל והרובוטיקה.
בריאיון בעיתון כלכליסט ממרץ השנה סיפר פרץ כי בקושי סיים תיכון טכני בבאר שבע ולמד לתואר ראשון במכללה, אבל המשיך לתואר שני באוניברסיטה והיה לפרופסור לפני גיל 40.
עוד סיפר כי קיבל הצעות מאוניברסיטת MIT, אבל חזר לבאר שבע מתוך תחושת שליחות.
.jpg)
רובוטים במחסן לוגיסטי, אילוסטרציה, צילום: Jukai5' פורסם באתר DepositPhotos ואושר לשימוש חופשי
(1).jpg)
קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של energya