סקר מחירי הגז הביתי בתל אביב: מי עוקץ אתכם במאות שקלים בשנה?
מדד השקיפות החדש של משרד האנרגיה חושף פערים בלתי נתפסים של מאות אחוזים במחירי הגז בתל אביב. בזמן שחברות מסוימות גובות 90 שקל למיכל, האחרות מזנקות ליותר מ-200
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. קרדיט צילום: שלומי אמסלם
מחשבון השוואת ספקי חשמל
אנחנו נמצאים בשנת 2026, האנושות מפלרטטת עם היתוך גרעיני וסוללות אגירה ביתיות, אבל בבואו לבשל חביתה, הצרכן הישראלי עדיין מוצא את עצמו שבוי בידיהן של חברות גז ותיקות שגובות מחירים ללא שום הצדקה כלכלית נראית לעין. משרד האנרגיה והתשתיות השיק לפני כחודש תוכנית לאומית להגברת התחרות בשוק הגז הפחמימני המעובה (גפ"ם), והסקר החודשי הראשון, המתמקד בתל אביב-יפו, מציג תמונת מצב עגומה של פערי מחירים המגיעים למאות שקל בשנה למשפחה. הנתונים מבוססים על דיווחי החברות עצמן, והם מוכיחים כי חוסר המודעות הצרכנית וחוסר שקיפות היסטורי בענף פשוט עולים לנו ביוקר.
בחינת הנתונים הגולמיים מגלה כי במערכות של מרכזיות מכלים, הפער בין הספק הזול ליקר ביותר מגיע ל-126 שקל לחשבונית דו-חודשית, המצטברים לכדי 760 שקל בשנה. חברת אינטרנשיונל גרין-גז ישראל מובילה כספק הזול ביותר עם ממוצע של 100 שקל בלבד לחשבונית, כשאחריה ניצבות גזגל ואטלנטיס גז עם 101 שקל. מנגד, חברת דורגז החדשה קוטפת את תואר היקרנית בקטגוריה זו עם חשבונית ממוצעת של 226 שקל. במרכזיות של מיכלים נייחים התמונה דומה, כאשר דלק גז היא הזולה ביותר עם 84 שקל לחשבונית דו-חודשית, ואילו פזגז ואמישראגז מייקרות את השירות ל-151 שקל, פער המסתכם בכ-400 שקל בשנה.
האנומליה הופכת זועקת עוד יותר כשצוללים למיכלי הגז הניידים, אלו שרבים מאיתנו רואים בחצרות או במרפסות. במיכל של 12 ק"ג, פער המחירים חוצה את רף 100 האחוזים. חברת דלק גז מציעה מיכל בודד ב-90 שקלים, בעוד פזגז דורשת עבור אותו המוצר בדיוק 210 שקלים, וסופרגז פאוור לא רחוקה ממנה עם 209 שקלים. במיכלי ה-48 ק"ג הגדולים הפער כבר מזנק ל-271 שקלים, כאשר דלק גז גובה 340 שקל לעומת סופרגז פאוור שמגיעה למחיר שיא של 611 שקל למיכל יחיד.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, הבהיר כי פרסום סקר המחירים הנוכחי הוא חלק מתוכנית מקיפה להסרת חסמים וביצוע תיקונים מבניים במשק הגז הביתי. לדבריו, התוכנית תגדיל את השקיפות ותהפוך את המעבר בין הספקים למהיר ופשוט. המטרה המרכזית היא להפעיל לחץ תחרותי ישיר על החברות דרך חשיפת הנתונים, ולאפשר לצרכנים לבצע השוואת מחירים קלה ומהירה שתפרק את חסמי המעבר הדרקוניים שאפיינו את הענף במשך עשורים.
כדי להבין את גודל האבסורד, כדאי לחזור לבסיס הטכנולוגי וההיסטורי של הגפ"ם. המוצר, שהוא תערובת של גזים פחמימניים (בעיקר פרופאן ובוטאן), התגלה כבר בשנת 1910 על ידי ד"ר וולטר סנלינג כרכיב נדיף בבנזין, והפך לפתרון אנרגיה זמין, יעיל ונקי יחסית למשקי בית בכל העולם. מדובר במוצר צריכה מובהק – ואין הבדל באיכות הגז בין חברה זולה לחברה יקרה. הגז הוא אותו הגז, מה שהופך את פערי המחירים המטורפים בישראל לבלתי ניתנים להסבר תפעולי או מקצועי, אלא שיווקי בלבד.
במבט גלובלי, שוקי האנרגיה מתייחסים לגז הביתי בצורה שונה לחלוטין. בארצות הברית ובאירופה, שם רשתות הגז הטבעי מפותחות בהרבה ומגיעות ישירות לבתים, הגפ"ם משמש בעיקר אזורים כפריים ומרוחקים, והשוק שם מאופיין בתחרותיות עזה של חברות הפצה קטנות או ברגולציה קשוחה שמונעת רווחי יתר על מוצר בסיסי.
במדינות כמו הודו וסין, הממשלות רואות בגז הביתי כלי חברתי ממדרגה ראשונה לצמצום זיהום האוויר בתוך הבתים, שנגרם משריפת עץ או פחם (בעיקר בהודו). למשל מומבאי השיקה תוכניות סובסידיה ממשלתיות עצומות ומנהלת את מחירי המכלים באופן דיגיטלי, שקוף ומפוקח, תוך הגנה מוחלטת על שכבות חלשות. בישראל, לעומת זאת, השילוב של תשתית בניינים מיושנת וסרבול בירוקרטי מכוון במעבר בין חברות אפשר לספקיות הגדולות לשמר אוליגופול יעיל ורווחי על גב הצרכן, לפחות עד שהרגולטור נזכר להרים את הכפפה ולהציג את האמת לחשבון הבנק של כולנו.

עוד שר שבמהלך המשמרת שלו התחום שעליו הוא אמון פשט פשיטת רגל מוסרית. האזרח לא מקבל הגנה מחברות שמתנהגות בצורה חזירית ולעתים כבר לא חוקית. אבל את מי זה מעניין? אלי כהן וחבריו עסוקים בליקוק לביבי וחיזוק הקשר עם הבוחר במרכז הליכוד. נבחרי ציבור תת רמה ובושה לאנושות.
יוני 24.05.2026
למה משרד האנרגיה לא קובע תקנות למחיר מקסימאלי, שמעבר לו לא ניתן לדרוש?
עפרה כהן 24.05.2026
זו צורת הממשלה אף אחד לא דואג לאזרח הפשוט דואגים רק לכסא שלהם
הרצל לוי 24.05.2026
בבתים משותפים בלתי אפשרי להחליף חברת גז (בדיור כמו חברת תחזוקה למעלית). בדיוק כמו שכנופית פרוטקשן לא תפלוש לטריטוריה לא שלה
דייב ריידר 25.05.2026
מי עוקץ אותנו? הממשלה
משה כהן 26.05.2026
אנו כמעט שלא משתמשים לצורך בישול בגז, אלא בחשמל. הצריכה החודשית שלנו לגז היא כ- 0.5 קוב. בכל אופן שודדים אותהו עם תשלום חודשי קבוע ביותר מ-50 שח . איזה אבסורד, שעל צריכה כמעט אפסית גובים על כלום יותר מ-50 שח. על משרד האנרגיה לטפל בשוד זה לאור היום.
אליס אלד 26.05.2026
80 שח היתה עליה במחיר בלון שעלה 400 שח
מהגליל 27.05.2026
הייתי מקבל חשבונית דו חודשית של 0.5₪ שימוש, 74₪ דמי מנוי. עברתי לאינדוקציה.
גז 29.05.2026
פתאום קם בבוקר השר וגילה שיש לו עבודה לעשות, הפעם למען העם. איפה היה 3.5 שנים???? עכשיו מגלים לנו שהחברות מנצלות אותנו? אהה,יש פרימריז בליכוד(אם ביבינו יסכים) ופתאום העם מענין. לך מכאן,נצלן ואופורטוניסט.
חנה שושנה 29.05.2026
למה אני צריך לפנות לחברה אחרת בכדי לקבל חשמל יותר בזול כאשר אם יש לי תקלה באספקת החשמל אני צריך להתקשר לחברת החשמל למה חברת החשמל פשוט תוריד את המחיר שהחברות האחרות משווקות
דודו 29.05.2026
במענה לתגובה מס' 10 אתה בהחלט צודק אינני מבין כמוך מדוע חברת החשמל לא תתחרה באופן שוויוני מול כול החברות שמרויחות מ אנומליה שיצרה הממשלה, אינני רואה סיבה לעבור לחברה שאיננה נותנת שרותים נוספים מלבד גביית חשבונית התופעה מטרידה ואנחנו הקורבנות כרגיל
חשמלאי מתח גבוה 30.05.2026
שחברת החשמל תוריד גם את מחירי החשמל כמו שחברות אחרות מורידות מחירים
מיכאלה 30.05.2026
אפשר לוותר על גז . המחיר מורכב מדמי שימוש קבועים בתוספת צריכה. לכן מי שצורך מעט גז יכל לעבור לחשמל בלבד
עושה חשבון 30.05.2026
על סמך מה ולמה חברת הגז מרשה לעצמה לגבות מאיתנו 600 ש"ח בשנה (50 ש"ח לחודש) עבור תשלום קבוע?? זהו שוד לאור היום, ומדוע משרד האנרגיה מאפשר זאת.
ציפי פורת 30.05.2026
תעיפו כבר את הכתבה והתמונה של הכלום ושום דבר....
פרנסואה למוניאט 31.05.2026
הבוז לכם אנרחיסטים
לודה פאנובה כהן 31.05.2026
הייתי לקוח של חברת גרין גז,3 בניינים מעל ל100 דירות על צובר אחד. החצופים העלו את מחיר הגז, פניתי לסופר גז ולפזגז. סופר גז לא חזרו אלי ופזגז הרימו את הכפפה,משא ומתן של 10 דקות בטלפון, ותוך 3 שעות העברתי 106 צרכני גז לפזגז. אתמול החליפו מונים ומהיום אנחנו בפז גז. אם אני לא טועה,2.5 ש"ח ד"ש לחודש. 10 ש"ח לקו"ב. אז באמת לא מבין איזה מספרים אתם כותבים.
מוישלה 01.06.2026
בוא והיו מעשיים והרוויחו מאות שקלים שנה. הכריזו על נטישה המונית את פז גז העושקת את האזרחים. עשו צעד צרכני מועיל ולא סתם כל היום לזרוק רפש ללא תועלת.
ענר 01.06.2026
יכול להיות שגרין גז זולים בתשלום הגז אבל שוחטים בהחלפת שם מנוי. גם את זה צריך.להגיד. הם לא פריירים
יוסי 01.06.2026
איך אפשר להשוות צריכה משפתית של 10 נפשוות לעומת 2 ? משפחה שמחממת בגאז את הבית לעומת משפחה שמחמת בחשמל משפחה בזבזנית לעומת משפחה חסכנית .
אהרון 01.06.2026
מה שווה החשבונית ? חשוב מה המחיר למטר מעוקב. החשבונית תלויה בצריכה ולא רק במחיר. כרגיל אצלנו - הכל לא מקצועי.
אדי 01.06.2026
לא מדבר על מחירי גז מופקעים כ 32שח לק''ב גז במרכזיה. אבל יותר מכך עברו באופן חד צדדי לחיוב חודשי במקום חיוב דו חודשי. ותשלום קבוע של 20שח לחודש. ממליץ לכולם להתנתק ולעבור חברה
צרכן ותיק 02.06.2026
וזה לא רק זה איפה כל חודש שמשפחה צריכה לשלם על שירות שלא ניתן אחזקת גז בבניין ארבעים ושישה שקלים זאת גנבה בושה שהשר לא עושה כלום
קרדאי 03.06.2026
אפשר לוותר על גז לבישול ןלהשתמש בכיריים חשמליות וכך לחסוך כמעט אלף שקל לשנה. כמו כן אפשר לוותר על חימום בגז ולעבור לחימום במזגן ולחסוך אלפי שקלים בשנה. כך עשיתי לפני כשלוש שנים ולא הבנתי למה לא עשיתי את זה לפני 20 שנה
גלעד סלע 03.06.2026
פשוט לא מעניין אותו שעושקים אותו זה לא להאמין, למה אתם לא נלחמים מלחמת חורמה נגד החברות האלה?
מנדל בני ברק 06.06.2026
תחזרו לבראשית תעבדו רק עם עצים שיחנקו כל הפוליטיקאים מהעשן, רק ככה אפשר לעשות מהפכות. ואנחנו קוראים לעצמיינו "מעצמת גז" צריך להפוך את זה למעצמת פח.
עמיבלי גז 07.06.2026
לפני שנים קרטל חברות הגז נישפטו בגזר דין כואב הרשעות וקנסות גבוהים לכל חברות הגז על תיאום מונפול מחירי הגז וחלוקת פרויקטים בניהם. כרגע מתגלה שהשר הקשקשן לכאורה מקבל מהחברות ",,, מבלי להכניס אותם לחקירה על גניבה מהצרכנים ללא פיקוח ממשלתי.
יוני בניהו 08.06.2026
יש אפליקציה בשם אקוביל שמרכזת לי את כל החשבונות אני מצלם פעם אחת חשבון והחשבונות הבאים כבר מגיעים לשם .האפליקציה מודיעה על הגעת חשבון בודקת אותו ונותנת תזכורות לתשלום.בחן הגז,יש אפשרות לראות מי הספק הזול באזור המגורים. ממלעץ.בחום
משה 08.06.2026
תחזרו לחברת חשמל הכי מהימנה ונותנת במדוייק את פירוט החשבון
אלמוני 09.06.2026
גם יעיל, גם זול. יש תחליף, כדאי להתקדם
אבי 12.06.2026
איזה אפס "השר" אלי כהן הזה. ישב 3.5 שנים ולא עשה דבר. קיבל משכורת ורכב ולשכה וגרבץ. עכשיו התעורר לקראת הבחירות.....
יוסי כהן 13.06.2026
למה דמי השימוש כל כך גבוהים לא צריך להיות דמי שמוש בכלל בבנין של גרים 48 דיירים רובם פנסיונרים שמשלמים דמי שמוש יותר מחשבון הגז ואיפה השר אלי כהן אלוהים יודע הוא צריך לבקש מהחברות שהדמי שימוש אף פעם לא יהיו יותר מהצריכה אנחנו לא רואים שום הוזלת בגז ההפך לכן הבנין שלנו כרגע בפז גז והועד שוקל לעבור לחברה אחרת שתיתן מחיר יותר הוגן לגז וגם דמי השימוש יהיו סכום מינימלי ולא סכום שעובר את מחיר הצריכה לכן אלי כהן תעשה סדר פעם אחת ולתמיד
שיינברג זמירנדה 15.06.2026
כמו עמיתו הנאלח יואב קיש שמתהדר בהישגים של ממשלת בנט, כך גם עכשיו אלי כהן חדל האישים. השוואת מחירי הגז לפי ערים מפורסמים באתר משרד האנרגיה מזה שנים על גבי שנים. migdal-webpages.energy-apps.org/gpmCalculator עכשיו חיפש אלי כהן הנרות אחזשהו הישג, והמציא סקר "חדש" שמשרדו יזם. בהצלחה לכולנו באוקטובר או נובמבר!
הגוזייה 16.06.2026
תשע נתן תגובה מגויקת לאירוע. אדון אלי יצא מהקופסה הבחירות קרבות עוד לא נאמר כלום כתבו תל אביב בכל עיר המחיר שונה באשוד מחיר לא כמו שדרות בדימונה לא כמו בראשון לציון הכול לפי האוכלוסיה..
יגאל דניאל 19.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
דמי שימוש של 5 של בחודש... משלם 40 שח לחודשיים.
אלון כהן 20.06.2026
ביטחוני, מדיני, כלכלי,חברתי, חינוכי, רווחתי.. שרים וח"כים שלא עשו כלום ושום דבר לא עבדו לא חוקקו לא פעלו עבור הציבור, אגב, גם לא עבור המצביעים חסרי השכל שלהם. רק עסקו בלפלג, להסית, לחרב,לסכן,לפגוע, להשמיץ.. ארורים תהיו !
הבאתם עלינו אסון 21.06.2026
במקום להכנע לעושק הגז , עברתי לחשמל. כיריים אינדוקציה ואני מאוד מרוצה.
לילי לוי 21.06.2026
קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של energya